• W poszukiwaniu nowych lądów

          02.10.2023

          Na lekcjach informatyki uczniowie klas czwartych dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości mogli sami nacieszyć się wirtualnym światem. Dzięki okularom VR uczniowie mogli obejrzeć statek handlowy, który był używany w Rzymie do transportu towarów. Po obejrzeniu obiektu z każdej strony uczniowie sami rysowali taki statek w programie Paint, poznając narzędzia takie jak krzywa, linia, wypełnienie. Przypomnieliśmy sobie skróty klawiszowe oraz doskonaliliśmy precyzję i dokładność. Zajęcia zachwyciły uczniów, powstały piękne prace. Okulary VR to niesamowite narzędzie interaktywne, dzięki któremu nauka w naszej szkole będzie nie tylko przyjemniejsza, ale także bardziej efektywna.

        • Jak zbudowana jest nasza planeta? Budowa wnętrza Ziemi.

          02.10.2023

          Uczniowie klas piątych na zajęciach informatyki poznawali możliwości aplikacji Corinth  oraz znajdujących się w niej modeli 3D. Dzięki nim mogliśmy efektywnie zilustrować temat i sprawić by  lekcje były ciekawsze i atrakcyjniejsze.  Na zajęciach uczniowie oglądali model 3D naszej planety oraz przekrój poprzeczny Ziemi. Następnie każdy uczeń samodzielnie wykonał taki schemat w programie PowerPoint. Uczniowie ćwiczyli umiejętności wstawiania, modyfikowanie i formatowania kształtów.  Powstały bardzo ciekawe prace, dzięki której połączyliśmy naukę, zabawę i nowoczesność.

        • Karta Ucznia w roku szkolnym 2023/2024

          01.06.2023

          ZTM rozpoczyna proces wydawania Kart Ucznia pierwszoklasistom
          oraz wymianę tych, które tracą ważność 30 września br.

          Wyrobić nową lub przedłużyć już posiadaną Kartę Ucznia można na kilka sposobów podanych poniżej.

          1. Poprzez elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów (e-POP).

          Wejdź na stronę https://e-pop.wtp.waw.pl/ i wypełnij wniosek o Kartę Ucznia. Przygotuj dane dziecka* oraz jego zdjęcie.

          Jako sposób odbioru Karty możesz wskazać dowolny stacjonarny POP lub wybrać wysyłkę karty na wskazany we wniosku adres zamieszkania. Wybierając opcję wysyłki na wskazany adres podczas wypełniania wniosku, musisz wybrać termin spotkania online
          z pracownikiem ZTM. Spotkanie odbywa się za pośrednictwem aplikacji MS Teams.

          Na spotkanie online przygotuj:

          • ważną legitymację szkolną z wpisanym numerem PESEL i adresem zamieszkania,
            a w przypadku braku legitymacji z powyższymi danymi zaświadczenie wydane przez placówkę, zawierające:
            • adres zamieszkania ucznia,  
            • informację o uczęszczaniu dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym, 
            • numer PESEL,
          • dokument potwierdzający tożsamość dziecka, a w przypadku uczniów obcokrajowców, którzy nie posiadają dokumentu potwierdzającego tożsamość, należy okazać dokument potwierdzający nadanie numeru PESEL.

          Wyrobiona Karta Ucznia będzie wysłana na wskazany we wniosku adres zamieszkania
          za pośrednictwem operatora Poczta Polska.

          Wybierając odbiór karty w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów, po zaakceptowaniu wniosku przez pracownika ZTM, otrzymasz maila z informacją, że wniosek został przyjęty
          i należy udać się do dowolnego POP w celu odbioru Karty.

          Kartę Ucznia w POP otrzymasz od razu, po pozytywnej weryfikacji danych przez pracownika Punktu. Należy mieć ze sobą te same dokumenty, które zostały wymienione powyżej przy spotkaniu online.

           

          1. Za pośrednictwem linku elektronicznego otrzymanego ze szkoły, do której uczęszcza Uczeń.

          Potrzebne dokumenty:

          • numer obecnej Karty Ucznia (nie dotyczy pierwszoklasistów),
          • zdjęcie* dziecka.

          Po wypełnieniu i wysłaniu wniosku na adres e-mail otrzymasz potwierdzenie jego złożenia,
          a później informację o jego rozpatrzeniu.

          Nową Kartę Ucznia odbierzesz w szkole po otrzymaniu wiadomości z sekretariatu o jej dostarczeniu.

           

          3. Bezpośrednio w Punkcie Obsługi Pasażerów.

          Potrzebne dokumenty:

          • ważna legitymacja szkolna z wpisanym numerem PESEL i adresem zamieszkania, a w przypadku braku legitymacji z powyższymi danymi zaświadczenie wydane przez placówkę, zawierające:
            • adres zamieszkania ucznia,  
            • informację o uczęszczaniu dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym, 
            • numer PESEL,
          • dokument potwierdzający tożsamość dziecka, a w przypadku uczniów obcokrajowców, którzy nie posiadają dokumentu potwierdzającego tożsamość, należy okazać dokument potwierdzający nadanie numeru PESEL,
          • zdjęcie* dziecka w formie elektronicznej lub papierowej.

           

          1. Składając wniosek papierowy bezpośrednio w szkole.

          Potrzebne dokumenty:

          • wypełniony wniosek (druk wniosku otrzymasz w szkole),
          • zdjęcie* dziecka w formie papierowej.
        • Hej, żeglujże żeglarzu!

          17.06.2023

          Okręt, żaglówka i foka wydrukowane na drukarce 3D bły bohaterami morskich opowieści stworzonych przez uczniów klasy 3b i 3c.  Dzieci  przygotowały plastyczną scenografię:  rysowały i malowały pejzaż nadmorski, wycinały fale. Okręt i żaglówka mogły wypłynąć na otwarte morze.

        • Podróże Ananasa

          17.06.2023

          Wydrukowany na drukarce 3D ananas posłużył jako motyw do stworzenia przez uczniów klasy 4c niesamowitych kolaży. Bohaterem prac był ananas, który miał odbyć niezwykłą przygodę. Ta właśnie przygoda z sali lekcyjnej przeniosła całą klasę nad morze J gdzie dokańczaliśmy prace i w malowniczych  ololicznościach przyrody zrobiliśmy sesję zdjęciową Ananasów z 4c

        • Gra w Menory na lekcji muzyki

          17.06.2023

          Podczas lekcji, w klasach szóstych,  dotyczącej utrwalania zagadnień i pojęć muzycznych poznanych w ciągu roku szkolnego uczniowie grali w Memory. Kostki do gry zostały umieszczone na planszy do kodowania. Uczniowie siedzieli w kręgu, każdy z nich aktywnie uczestniczył w  odkrywaniu  par np.: renesans, Bach, trąbka, polifonia… .

        • Muzyczne podróże Mozarta

          17.06.2023

          Podczas lekcji aktywnego słuchania muzyki poznawaliśmy Marsza tureckiego W. A. Mozarta.

          Do zajęć została wykorzystane elementy 3D- muszla, róże, liść. Wymienione wydruki posłużyły do rytmiczno- melodycznego opracowania utworu. Uczniowie wskazywali na poszczególne elementy 3D zgodnie z przebiegiem Marsza tureckiego. Partyturę sporządzoną z ilustracji 3D do Marsza tureckiego mieliśmy także wyświetloną na tablicy z rzutnika. Uczniowie z pomocą wskaźnika dyrygowali śpiewem .

          Marsz turecki - klasa 4

        • Shapes and colours.

          17.06.2023

          Patyczki konstrukcyjne świetnie sprawdziły się podczas lekcji języka angielskiego w klasie I b. Uczniowie losowali karteczki na których było napisane jaki kształt mają ułożyć. Następnie, uczniowie samodzielnie wymyślali i opisywali wybrane przez siebie kształty. Podczas zabaw konstrukcyjnych uczniowie powtórzyli nazwy figur geometrycznych (rectangle, triangle, square, diamond), kolorów (green, blue, red, yellow) oraz słów określających rozmiar (big, small).

        • Kółko i krzyżyk – najprostsza gra do nauki angielskiego

          17.06.2023

          Kółko i krzyżyk to nie jest gra językowa, ale może taką się stać. Wystarczy kilka trików i mamy świetne rozwiązanie na przedwakacyjne zajęcia powtórkowe z tematu Animals w formie zabawy. Karty z kategorii dzikich zwierząt (bez napisów) układamy obrazkiem do dołu w miejscach, w których normalnie stawia się kółko lub krzyżyk. Żeby położyć np. kółko w jakimś polu, najpierw odkrywamy kartę. Uczennica nazywa zwierzę, które znajduje się na obrazku, mówi o jego wyżywieniu, co potrafi robić, jakie części ciała ma. Kolejna językowa zabawa – ułożyć nazwy zwierząt domowych przedstawionych na obrazkach  z rozsypanych liter. Literki są nawet w ulubionym kolorze Alisy, mała duża przyjemność!  

        • Obserwujemy przyrodę

          17.06.2023

          Lekcje przyrody zawsze wzbudzają w klasie 1a dużo emocji. Dzieci z uwagą i zainteresowaniem słuchają i oglądają ciekawostki o zwierzętach, roślinach. Tak było i tym razem. Dzieci miały okazję obejrzeć kreta, motyle i pszczoły w programie Corinth 3D. Dodatkowo zobaczyły jak wyglądają szyszki świerku i liście w przybliżeniu.

        • Wędrówka z robotem

          17.06.2023

          W klasie 1a robot posłużył do utrwalenia pojęć: w prawo, lewo, przód, tył. Rozwijał logiczne myślenie, ćwiczył liczenie. Zadaniem było zaprogramowanie drogi robota. Zabawa tak bardzo się podobała, że musimy ją koniecznie powtórzyć.

    • Nagłówek

    • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Sint, adipisci, quibusdam, ad ab quisquam esse aspernatur exercitationem aliquam at fugit omnis vitae recusandae eveniet.

      Inventore, aliquam sequi nisi velit magnam accusamus reprehenderit nemo necessitatibus doloribus molestiae fugit repellat repudiandae dolor. Incidunt, nulla quidem illo suscipit nihil!Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit.